Paweł Bielański Radny Rady Miasta Oleśnicy
Razem zrobimy jeszcze więcej !

Kalendarz wydarzeń

Statystyki

Odwiedziny w tym miesiącu: 104
Łączna liczba odwiedzin od początku: 5142
Data: 2016-11-18 
Drukuj PDF Wyślij link

Chodnik wyremontowany w 75 %

Autor: Paweł Bielański  Źródło: własne 

 Zakończono kolejną inwestycję na osiedlu. Sekcja Dróg Miejskich wyremontowała większą cześć chodnika-łącznika ul Sucharskiego z ul. Sikorskiego. Dlaczego tylko większą część, a nie całość ?

 W ubiegłym tygodniu zakończono remont około stu metrowego odcinka chodnika - łącznika wzdłuż ogrodzenia SP nr 6. "Stary" chodnik powstał jeszcze w latach 80 tych, był już mocno popękany i zniszczony. Remont polegał na zerwaniu starej betonowej nawierzchni, położeniu podbudowy i ułożenie kostki brukowej wraz z obrzeżami. Wg informacji podanych SDM koszt remontu wyniósł około 50 tys. złotych.

Zdjęcie - Widok na wyremontowaną część chodnika

Oczywiście mieszkańcy wyrażają zadowolenie z inwestycji, jednocześnie z niemałym zdziwieniem pytają dlaczego chodnika nie wyremontowano w całości: "- Wygląda jakby komuś zabrakło materiału albo funduszy ? " - tak komentują sytuację.
Sekcja Dróg Miejskich w odpowiedzi na skierowane zapytanie wyjaśniła, iż pozostały fragment chodnika przebiega przez grunty należące do spółdzielni mieszkaniowej "Zacisze", a SDM zgodnie z obowiązującym prawem może prowadzać inwestycje tylko na gruntach należących do gminy miasta Oleśnicy.
Co zatem z pozostałym około 30 metrowym, zniszczonym, fragmentem chodnika? Z tym pytaniem skierowałem się do prezesa spółdzielni "Zacisze". W odpowiedzi prezes Świtoń zapewnił, iż wkrótce brakujący odcinek chodnika również będzie wyremontowany. Jeżeli pozwolą warunki pogodowe, brakujący fragment będzie wyremontowant jeszcze w tym roku.

Zdjęcie: Remont SDM prowadziła tylko na odcinku chodnika w granicach miejskiej działki 

Nasuwa się zatem pytanie, dlaczego SM Zacisze nie zabiega o porozumienie z SDM, tak aby miejska jednostka wykonała zastępczo remont na terenie spółdzielni ? Takie rozwiązanie wydaje się uzasadnione i racjonalne - przecież ciężki sprzęt był już "rozłożony"na tym terenie, a materiał budowlany przywieziony. Kwestia rozliczeń i re fakturowania kosztów - proste. Jednak nie jest praktykowane. W mojej ocenie to dziwna sytuacja.


Po remoncie chodnika część mieszkańców zgłosiła problem błota, które pojawiło się wzdłuż wyremontowanego chodnika. Teren zieleni wzdłuż chodnika po remoncie nie był zabezpieczony np. taśmami i wygląda obecnie jakby wcale nie był wyrównywany. O wyjaśnienie tej sytuacji zwróciłem się ponownie od Sekcji Dróg Miejskich, w odpowiedzi dyrekcja SDM przesłała taką wiadomość: - "
Informuję, że roboty zostały zakończone, teren zielony został wyrównany poprzez rozplantowanie warstwy humusu i dosianie trawy. Jak Pan słusznie zauważył ostatnie tygodnie nie służyły wykonywaniu tego rodzaju prac, obfite opady deszczu spowodowały nasączenie terenu, a mieszkańcy m.in. wyprowadzający swoich pupilów na spacer jakby nie zdawali sobie z tego sprawy, chodzili po świeżo wykonanym trawniku, zapadając się czasami w gruncie "po kostki". Do tego niektórzy parkują swoje samochody na pasach zieleni, w tym na dopiero co założonym trawniku. Z doświadczenia wiem, że wygradzanie taśmą nie wiele pomaga, dlatego w okresie wiosennym, jeżeli będzie taka konieczność, poprawimy ewentualne nierówności ".

Cóż, wygląda na to, że zima jeszcze nie nastała, a już aktualne stało się hasło "byle do wiosny"...

Zdjęcie: Niektórym mieszkańcom osiedla ten widok przypomniał słynne serbinowskie błoto


SPOTKANIE Z ZARZĄDEM SM "ZACISZE"

Tereny od tzw. górki do jednostki Straży Pożarnej są własnością SM Zacisze (z wyłączeniem wspomnianego wyżej fragmentu chodnika). Plany zagospodarowania dla tego terenu będą tematem kolejnego  spotkania z mieszkańcami, które zaplanowane jest 9 grudnia br. o godz. 17.00 w bibliotece "Pod Pegazem" w SP nr 6. Na spotkaniu będą obecni przedstawiciele "Zacisza". Już teraz serdecznie zapraszam mieszkańców do udziału w tym spotkaniu.


Komentarze



Aktualności

"Bezpłatna" gazetka władzy za 16 tysięcy!

 Ile kosztuje oleśnickich podatników wydawana przez władze Oleśnicy propagandowa gazetka? 

czytaj więcej...
Kulisy pracy radnego. Kontrola wydatków - płatne artykuły

Jak władze Oleśnicy kupują za publiczne pieniądze wychwalające artukuły "promocyjne" w wybranych lokalnych mediach?

czytaj więcej...
Zdrowie naszych dzieci czy więcej świecidełek

Na styczniowej sesji Rady Miasta złożyłem interpelację  o dokonanie zmian w budżecie polegajacej na zwiększeniu o 100 tysięcy złotych kwoty dofinansowania zadań z zakresu profilaktyki ochrony zdrowia i rehabilitacji dla dzieci.  Środki mogą pochodzić ze zmniejszenia wydatków na świąteczne dekoracje.

 

czytaj więcej...
5 pytań w sprawie karetek

Problem niewystarczającej ilości zespołów ratowniczych sam się nie rozwiąże. Władze miasta mają obowiązek dbać o bezpieczeństwo mieszkańców, a ochrona zdrowia to jedno z zadań własnych gminy.

czytaj więcej...
Urząd Miasta żąda 800 zł za przygotowanie informacji

 Sprawa ma swój początek w sierpniu 2019 rok, wówczas na sesji Rady Miasta złożyłem interpelację o wdrożenie rejestru umów. Przypomnę, wdrożeniem rejestru umów miejscy urzędnicy zajmują się lekko licząc ponad 3 lata. W poprzedniej kadencji o to proste narządzie sprzyjające jawności i przejrzystości wydatkowania publicznych środków interpelował radny Wojciech Brym.

czytaj więcej...
Pół miliona, nierówna kostka i uciążliwości Jana Bronsia...

 “Sięgacz ulicy Mikołajczyka prowadzące do domu w którym mieszkam ja, dawno został zrobiony i funkcjonuje bez zastrzeżeń (…)” - takimi słowami burmistrz wyjaśniał na sesji Rady Miasta kwestie remontu drogi przy jego prywatnej posesji.

czytaj więcej...

Newsletter